Skone dingen gedaan en gezien! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Peter Bevers - WaarBenJij.nu Skone dingen gedaan en gezien! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Peter Bevers - WaarBenJij.nu

Skone dingen gedaan en gezien!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Mei 2009 | Peru, Nazca

Hi everybody,

Het is weer een weekje verder dus weer tijd voor een berichtje. We zitten helaas al op de helft van onze reis maar we kunnen het ook positief bekijken: we hebben nog 4 weken te gaan! :)

11 en 12 mei zaten we nog aan de kust in Huanchaco. Eén dag hebben we een excursie gedaan naar diverse tempels met archeologische vondsten van vroeger. Mooi om te zien. De andere dag hebben we lekker rustig aan gedaan (lees: strandwandeling, zwemmen en zonnen). De 12e zijn we savonds met de nachtbus naar Lima gegaan. Ik zag er een beetje tegenop, maar het viel reuze mee. De bus was echt superdeluxe: het waren bijna bedden ipv stoelen en we kregen te bikken van zo´n stewardess-achtig grietje. Na best goed te hebben geslapen, kwamen we smorgens om 7 uur aan in Lima.

In Lima hebben we zelf wat rondgewandeld in onze wijk en smiddags samen het oude centrum bezocht met alle culturele gebouwen, etc. Daarna zijn we met een paar jongeren uit de groep nog verder gewandeld tot we bij een groot waterpark uitkwamen: superveel spectaculaire waterfonteinen; elke fontein bewegend op andere achtergrondmuziek. Vooral bij sunset waren ze vet, want alles was supermooi verlicht met verschillende kleuren! Zie foto´s....

Eén minpuntje was dat we de volgende nacht maar liefst om 2 uur ons bed uit moesten! Maar gelukkig daarna in de bus nog wat kunnen slapen. Rond 7 uur kwamen we in Pisco aan, van waaruit we een boottour naar de Ballestas eilanden hebben gehad. Dat was echt mega machtig mooi! Zo´n 30 minuten varen met de motorboot liggen een drietal grote rotsen (eilanden) waar honderden zeeleeuwen en duizenden vogels leven.... echt super om de echte natuur zo te zien! Verder pinguins, dolfijnen, etc. gezien. Dus flink wat foto´s gemaakt.

Vervolgens verder gereisd naar Ica, waar we een supermooi hotel hadden in een dorpje bij een oase midden in de duinen! Met 8 man een grote buggy in gesprongen om door de duinen te crossen. En dan echt crossen: dus geen vlakke stukken maar hard de stijle duinen op en weer af. Echt vet! Ondertussen een paar keer gestopt in de duinen om te sandboarden: op je buik en je hoofd naar voren op een soort surfplank gaan liggen om vervolgens de stijle duinen af te glijden. Ook al supergaaf! :) Vervolgens de zonsondergang in de duinen bekeken en ook die was skitterend! Al met al was 14 mei wel een heel lange dag, maar wel een supervette!

15 mei smorgens Ica verlaten en naar Nazca gereden. Daar heb ik samen met iemand uit de groep wat rondgewandeld. Daarna zijn we met de taxi naar ons hotel gereden. We moesten een zandweg in langs de krottenwijken af. We vroegen ons af of we wel goed zaten maar een paar kilometer verder lag er ineens een mooi luxe hotel met zwembad. Dus lekker vertoeven hier! Vandaag 16 mei hebben we smorgens een excursie gedaan en smiddags nog lekker eff chillen aan het zwembad. Vanavond nemen we de nachtbus naar Arequipa en vanaf nu zal het wat "kouder" worden (hier is het 30 graden ofzo).

Alhoewel foto´s toch "minder" zijn dan dat je het zelf meemaakt, toch een hoop foto´s toegevoegd want foto´s zeggen meer dan duizend woorden!

Groeten en tot ooit!
Peter

PS: als antwoord op de steeds terugkomende vraag: het gaat weer goed met m´n arm, gewoon niet teveel kracht gebruiken. Maar het belangrijkste: ik mag weer bier! :)

• 16 Mei 2009 - 19:11

Annie:

Het wordt tijd dat je naar huis komt!!
    Ik ben jaloers!
    Jij hebt wel wilde dolfijnen gezien en ik op curacao niet :(
    Wel echt gave foto's!
    Aan alles komt een einde.. Maar voor alles is ook een nieuwe begin!

Heel veel plezier!

Liefs x Annie

• 16 Mei 2009 - 20:03

Kim:

Ha Peter,

Zeker KEI SKON allemaal.
    Da's veel beter dan de dierentuin hier!
    Wat een avontuur.

Ook al zit je halverwege je reis, als je bedenkt dat je nog 4 weken lang bijzondere dingen mee gaat maken is dat een zeer goed vooruitzicht.

Alles goed met je arm?

Geniet ervan en wij wachten wel op het volgende berichtje met foto's....
    (kunnen we ook een beetje meegenieten op afstand)

Groetjes Kim

• 17 Mei 2009 - 10:43

Jan:

peter

skon om te lezen dat je het naar je zin het daarzo dat buggy rijden(crossen)is wel aan jouw besteed (mini)
    heb je nog veel hinder van je onstoken arm

groetjes uit bakel

• 19 Mei 2009 - 10:39

Lianne:

Goed bezig Peer,
    ziet er gezellig en mooi uit!

Liefs lianne

• 22 Mei 2009 - 18:53

Maikel:

Wat een opluchting!! Dat je weer aan t bier mag :P.

Nog een hele fijne laatste helft van je vakantie.
    Oja mocht je t niet weten Feyenoord uitgeschakeld door nac voor eufa.

Mzzl

• 22 Mei 2009 - 20:16

Debora:

He jongen,
    Hier alles goed hoor! We leven nog...weer aan het trubbelen met mijn nieren, maar alles komt goed.
    Have fun, hoop dat je een onvergetelijke tijd hebt.
    Mis je wel, x Deb