Peru tijdelijk verlaten, nu paar dagen Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Peter Bevers - WaarBenJij.nu Peru tijdelijk verlaten, nu paar dagen Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Peter Bevers - WaarBenJij.nu

Peru tijdelijk verlaten, nu paar dagen Chili

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2009 | Chili, San Pedro de Atacama

Hoi iedereen,

Weer even een berichtje, dit keer uit Chili. We hebben echter na mijn vorige bericht nog supermooie dingen gedaan in Peru dus daar zal ik dan maar mee beginnen....

Zondag 17 mei kwamen we met de nachtbus aan in Arequipa. Deze 2e nachtbus was iets minder goed bevallen dan de eerste omdat de plaatsen een stuk krapper waren dan die van de 1e nachtbus. Maar ja, dat hoort er ook bij zullen we maar zeggen. In Arequipa hadden we 2 dagen "vrij". Deze heb ik grotendeels alleen doorgebracht. Normaal ben ik liever onder de mensen, maar om eerlijk te zijn vond ik het wel eff lekker om helemaal je eigen ding te doen en nergens naar hoeft te kijken. Ik heb heel veel gewandeld in Arequipa en omgeving, de 2e dag wel een kilometer of 30 en dat is veel voor mij!

In deze 2 dagen heb ik veel mooie dingen gezien en gedaan. Het mooiste was een Peruaans festival waar ik toevallig bij uitkwam. Veel Peruaanse zang en dans dus daar heb ik mooi eff bij de locals gezeten. Verder ben ik ook door de akkerbouwvelden langs de rivier gelopen (er waren geen paden); wat een geweldige omgeving was dat zeg! En het mooiste: geen toerist te bekennen.... zelfs bijna geen bewoners. Alleen af en toe een krotje in de middle of no where waar mensen "woonden". Super om te zien! 18 mei was nog een mijlpaal voor mij persoonlijk. Voor de eerste keer in mijn leven dacht ik toen ik de menukaart in ons restaurant zag: "Wat de boer niet kent, eet hij WEL!" Gevolg: erg lekkere struisvogel-carpaccio en lama-filet gehad! En dat is voor mij echt bijzonder hoor, dat weten ze bij ons thuis wel :)

19 en 20 mei zijn we naar de Colca Canyon geweest. Dat is een heel mooi natuurgebied in de bergen met een kloof van maar liefst 6 km diep! Dat waren echt 2 schitterende dagen. Onderweg zagen we veel lama´s en soortgelijke dieren die hier in de natuur leven. Verschillende mooie uitzichtmomenten gehad en diverse leuke dorpjes bezocht. Verder hebben we lekker in de warmwaterbronnen gezeten midden in de bergen, echt vette omgeving! We overnachtte in een mooi hotel in een piepklein armoedig dorpje waar je het echte Peruaanse leven zag: iedereen hard aan het werk in de velden (terrassen) en overal ezels, koeien, zwijnen, lama´s, schapen, etc. Verder bestond heel het dorp uit onverharde wegen vol keien en gaten, zag je overal heel armoedige hutjes waar ze in wonen en liep iedereen in de kleurrijke traditionele kleding rond. Echt gaaf om mee te maken. De 2e dag zijn we smorgens vroeg op pad gegaan voor het bekijken van de condors: grote vogels met een spanwijdte van maar liefst 3 meter (zeggen ze). Erg mooi om te zien hoe die uit het diepe dal omhoog zweven door gebruik te maken van de warmtecirkels.

21 mei zijn we met de bus naar Tacna gegaan, van waaruit we per taxi de grens met Chili passeerden. Na diverse formulieren invullen en controles kwamen we aan in Arica in Chili. Een leuk stadje aan de zee met diverse leuke dingen om te zien: een berg op geklommen, de haven en pier bekeken, strandwandeling, etc. Hier hebben we ons 21 en 22 mei goed vermaakt. De 2e dag wat rustiger aan moet ik zeggen omdat we de avond ervoor flink waren doorgezakt in de kroeg :)

Vanmorgen zijn we met de 3e nachtbus aangekomen in San Pedro de Atacama, een klein sfeervol dorpje dichtbij de grens me Bolivia. Morgen begint ons 3-daags Salar de Uyuni avontuur (zoutvlakte). Dan reizen we 3 dagen met jeeps door de middle of no where. Ik heb er zin in!

Foto´s heb ik weer toegevoegd. Wel eerst even een WAARSCHUWING: Er zit een foto bij die schokkend kan zijn. Kijk deze vooral niet tijdens het eten! Het gaat eigenlijk nergens over, maar vond ik gewoon leuk om toe te voegen :)
http://www.mijnalbum.nl/Album=76DGGGOR

Mzzl Peter

  • 23 Mei 2009 - 18:10

    Pap En Mam:

    Ha Peer,mooi bericht en weer hele mooie foto's.

    Wat nun boer niet kent dat eet hij wel, dus bij thuiskomst VIS !!!
    Dat je zo ver weg moest om dit uit te proberen.

    Groetjes, Mam,Pap xxx

  • 23 Mei 2009 - 19:16

    Debora:

    Tja, dat had je dus niet moeten zeggen; wat een boer niet kent.... En dan loop je de volgende dag ook nog tussen je hoofdgerecht!!! Lekker zeg!
    Tip: Ik zou na rhuiskomst het huis uitgaan, want nu krijg je van je moeder alles wat je nooit gegeten hebt...haha!
    x Deb

  • 23 Mei 2009 - 21:12

    Annie:

    Haaii Peter!

    30km op een dag gelopen??
    Dan kan je best met mij de 4daagse lopen in julie :D..
    Ziet er weer goed uit je tripjes!

    Xx Annie.

  • 23 Mei 2009 - 21:15

    Annie:

    *juli

  • 24 Mei 2009 - 04:10

    Lianne Van De Ven:

    Sjee Peer, ziet er weer toppie uit zeg! En zo te horen lekkerder eten dan in Azie. VLEESS!!!! Hier in Laos is dat nog steeds even bagger als in india.

    Je verhaal is heerlijk enthousiast weer! Goed bezig!

    Liefs Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 10104

Voorgaande reizen:

28 Februari 2009 - 14 Juni 2009

Peter's reis door Azië en Zuid-Amerika

Landen bezocht: