Laatste bericht uit Zuid-Amerika... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Peter Bevers - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Zuid-Amerika... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Peter Bevers - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Zuid-Amerika...

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juni 2009 | Peru, Cuzco

Beste dames en heren, jongens en meisjes,

Hierbij alweer het laatste bericht van mijn skitterende reis door Zuid-Amerika! Vandaag heb ik nog lekker een dagje vrij in Cuzco. Morgen vliegen we naar Lima en savonds vliegen we naar Amsterdam waar we door tijdsverschil pas zondagsavonds aankomen.

Zoals jullie weten, hebben we net een kleine week in Cuzco gezeten. Dit is zo´n beetje de bekendste cultuurstad van Peru, daarom ook erg toeristisch. Voor ons (Krijn en ik) stond deze week in het teken van een beetje cultuur snuiven, een beetje relaxen en een beetje doorzakken :)

Zondag 7 juni hebben met een deel van de groep de hele dag een excursie door de Heilige Vallei gehad. Onderweg schitterende omgeving en verder een stukje gehiked langs ouder Inca-ruines en tempels.
Savonds toen we terug wilden lopen naar het hotel kwamen Krijn en ik langs een leuk feestcafé dus daar gingen we nog eff een pilsje pakken. Ik had er verbazingwekkend eigenlijk niet zo´n zin in. Maar ja sommige kennen me wel.... dus uiteindelijk kwamen we om half 6 smorgens in het hotel aan. Met andere woorden: het was erg skon!

8 en 9 juni hebben we rustig aan gedaan, we hebben tenslotte wel wat vakantiedagen verdiend he :). Wat sightseeing gedaan in Cuzco, wat tempels in de omgeving bezocht, etc. 10 juni gingen we smorgens vroeg met de trein door een supermooie omgeving naar Aguas Calientes, een dorpje aan de voet van Machu Picchu (voor de mensen die dit niet kennen dan google maar even want dat is de moeite waard!). Daar hebben we overnacht om de volgende morgen eindelijk naar Machu Picchu te gaan wat zo´n beetje het hoofddoel is van de hele reis!

11 juni was het dan zover. 5 uur smorgens ontbijt, half 6 de bus en rond half 7 eindelijk binnen in Machu Picchu. Op deze manier waren we de meeste toeristen voor zodat we wat pics konden maken zonder al teveel mensen erop... Het is echt indrukwekkend om te zien, vooral vanaf boven! We hebben hier enkele uren rondgewandeld en van de supermooie omgeving genoten! Daarna hebben we de bus teruggepakt naar Aguas Calientes waar we van 17 tot 20 uur met de trein terug zijn gegaan naar Cuzco.

Toen we terugkwamen waren we nogal gaar door het vroege opstaan, de lange dag en het vele wandelen. Maar ja, we konden de volgende dag uitslapen dus Krijn en ik gingen nog "even" een pilske pakken. Gevolg: we hebben de 24-uur opblijven volgemaakt zodat we rond 5 uur smorgens eindelijk naar bed mochten :) Al met al een erg gevarieerde, bijzondere maar skitterende dag!

Tja het gevolg is duidelijk. Nu is het 12 juni en ik heb net ontbeten (het is 1 uur smiddags). Dus vandaag eff bijkomen en nog wat relaxen in de stad.

De laatste foto´s zijn toegevoegd (inclusief Machu Picchu!):

Weer kei skon!!!
    Bijna thuis!!

• 13 Juni 2009 - 03:55

Lianne:

Fijne reis gewenst, en welkom thuis!! Want ook dat is wat waard.

Liefs Lianne

• 14 Juni 2009 - 11:02

Frits:

Peter,
    heb de site nu pas bekeken. wel kei gaaf.

• 15 Juni 2009 - 06:45

Lotte:

Klinkt wel echt super allemaal!!

Enne aangezien jij net zoveel lust als ik, en je niet klaagt kan ik ook ooit (later als ik groot ben) zo'n reis maken?!

Groetjes Lotte